7.4.2020
Společnost Rohlik.cz Finance, která je emitentem dluhopisu 6,6/2023, v prohlášení pro investory uvedla, že skupina zaznamenává v současné situaci prudké zlepšení hospodaření. Skupině podle vyjádření dramaticky narostl počet zákazníků, objednávek a tržeb, v důsledku čehož vyprodala své kapacity na několik dní dopředu ve všech regionech, kde podniká. Společnost v reakci na to navyšuje kapacity v současných distribučních centrech a chce zprovoznit další distribuční centra v regionech, kde zatím nepůsobila. Rohlík očekává, že pozitivní efekt bude dlouhodobý, tj. přetrvá i po zrušení karanténních opatření. Společnost rovněž spustila dvě nové služby: Suchý Rohlík, který nabízí rozvoz po celé ČR, a Rohlík Bistro, která zprostředkovává jídla od českých restaurací. Společnost také uvedla, že k 31. 12. 2019 očekává splnění všech finančních ukazatelů ve vztahu k vydaným dluhopisům. Zde pouze doplňujeme, že společnost musí dodržet poměr LTV (loan-to-value) pod 65 %. (Value je zde hodnota podílu ve firmě Velká pecka, která provozuje portál rohlik.cz.
Včera rovněž šéf Rohlíku Tomáš Čupr uvedl pro Hospodářské noviny, že firma bude hledat dodatečné investory pro urychlení expanze. Do dvou let by se Rohlík rád rozšířil do Německa a Rakouska a aby to bylo možné, novým investorem by měl být podle Čupra ideálně větší mezinárodní fond s investicí 100 – 150 mil. EUR. S navýšením kapitálu počítá okolo září letošního roku. K urychlení expanze má dojít také ve světle současného prudkého růstu prodejů. Čupr uvedl, že současné události způsobují „transformativní jev pro internetový obchod v celé Evropě“ a že letos firma počítá s tržbami 8 mld. Kč (loni 4 mld. Kč), zatímco ještě nedávno počítala s 6 mld. Kč. Zisk EBITDA má být letos cca 150 mil. Kč (loni 60 mil. Kč).
Zprávy jsou podle nás pozitivní pro Rohlík ve dvou rovinách. Skok v tržbách a v zisku EBITDA zlepšuje výhled pro společnost a schopnost v budoucnu splatit či refinancovat vydané dluhopisy. Nalezení nového významného investora by bylo pozitivní v tom, že by firmě dodalo nový vlastní kapitál (a hotovost) pro růst, a dále tak zvýšilo bezpečnost dluhopisů.
Celkově jsme názoru, že současná mimořádná situace přinesla Rohlíku nové zákazníky, kteří by za normálního stavu rozvážkovou službu ani nevyzkoušeli. Po konci karanténních opatření dnešní mimořádný zájem z části opadne, ale přesto podle nás Rohlíku zůstane značná část nově získaných zákazníků a výrazně se posílí vnímání značky ze strany spotřebitelů.
Zpět na přehled zpráv