Výhodou bondů je jejich předvídatelnost. Investor ví, kolik a kdy dostane. Dluhopisy tak jsou vhodné pro financování očekávaných finančních závazků. Hodí se navíc pro diverzifikaci portfolia, jejich hodnota často stoupá ve chvíli, kdy se nedaří akciovým trhům. Výše výnosů je závislá především na bonitě firem, délce splatnosti a zajištění dluhopisů.
Česko zažívá boom firemních dluhopisů teprve od roku 2012, kdy novela zákona o dluhopisech zrušila povinnost všech emitentů sestavovat prospekt, který do té doby podléhal schválení Česká národní banky. Valná většina od té doby vydaných dluhopisů je tak stále před splatností, a neexistují spolehlivé statistiky o tom, jaký podíl dluhopisů zůstane nesplacen. Podle odborníků jde o podíl v řádu nižších desítek procent.
U stabilních a bonitních firem riziko není vysoké. Ale v případě společnosti s mnoha úvěry či jednoúčelovými společnostmi je klíčové zajištění dluhopisu, které může mít podobu například nemovitosti nebo směnky. Velmi důležité je získat dostatek informací a společnost dlouhodobě sledovat.
U menších emisí spolehlivé informace prakticky neexistují. Společnost veřejně nabízející své dluhopisy v celkovém objemu do jednoho milionu eur nemusí sestavovat prospekt, kde lze najít velké množství podrobných informací o firmě, její historii a výsledcích, stejně jako informace o profilu a kvalifikaci lidí, kteří firmu řídí. Taková emise je zároveň neviditelná pro Českou národní banku, jejíž souhlas v tomto případě není třeba. Povinnost podrobně informovat investory neexistuje ani pro privátní emise firemních bondů. Firmy vydávající menší emise obvykle nemívají ani přidělený rating.
Na mnohdy relativně vysoký výnos někdy lákají i firmy, u nichž dluhy převyšují hodnotu jejich majetku, nebo společnosti, které žádný majetek, a dokonce ani reálný podnikatelský projekt nemají. Fakt, že dluhopisy může v omezené míře vydat kdokoli a bez jakékoli regulace, může přimět k jejich vydání i podvodné firmy. Ačkoli emitenti mnohdy slibují, že investice je zajištěná, problémem může být majetek firmy, jehož hodnota v čase může prudce poklesnout, či samotná absence podnikatelského záměru.